1.1. Diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży.
1.2. Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych.
1.3. Prowadzenie terapii dzieci i młodzieży, w zależności od rozpoznanych potrzeb.
1.4. Pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej oraz wspieranie nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek w planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego.
1.5. Wspomaganie dzieci i młodzieży mających trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego.
1.6. Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci i młodzieży.
1.7. Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka oraz ich rodzicom.
1.8. Współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami.
1.9. Prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli.
1.10. Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny i szkoły.
1.11. Wsparcie merytoryczne nauczycieli i specjalistów udzielających pomocy psychologicznopedagogicznej.
2.1. diagnozowanie,
2.2. opiniowanie,
2.3. konsultacje,
2.4. terapię,
2.5. prowadzenie grup wsparcia,
2.6. poradnictwo,
2.7. mediacje,
2.8. interwencję kryzysową,
2.9. działalność profilaktyczną,
2.10. działalność informacyjną.
3.1. orzeczenia o potrzebie nauczania indywidualnego, kształcenia specjalnego, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych;
3.2. opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole;
3.3. opinie w sprawach określonych przez przepisy oświatowe;
3.4. informacje o wynikach diagnozy przeprowadzonej w Poradni;
3.5. zaświadczenia związane z udzielaną pomocą psychologiczno-pedagogiczną.